torsdag 17 juli 2014

Semestertider

I kväll åker jag hem till mina föräldrar och sover över där. 
Och på fredag morgon bilar vi hemåt. Till Kramfors!
Har hemlängtan som en tok! 
Konstigt att "hemåt" fortfarande är Kramfors efter så många år i två andra städer. 
Nu får jag fylla på med fler minnen från Momma o Moffa, 
insupa det härliga landskapet och träffa släkten. 

Hoppas även på att få ge denna härliga tjej en riktig bamsekram. 
Var två år sedan jag gjorde det sist, 
och nu är jag även så nyfiken på hennes fina butik och B&B. 
Sist jag var där så var färgen på butiksgolvet inte ens torr.

Började min semester denna vecka så nu ska jag vara ledig i 4 veckor. 
Inga direkta planer ännu förutom Norrlandsresan.
Kanske Stockholm; veteranmarknad, Gröna Lund, skärgårdsbåt, restaurangbesök och promenad i Gamla stan. Och sedan vidare en kort sväng till Dalarna.
Gotland hägrar också för min syn men får nog inte rum under dessa veckor. 
Planerar kanske in en Gotlandsweekend i höst istället. 
När turisterna åkt hem och det är lugnare på öjna.

Lite omflytt på grejer i vardagsrummet blev det en kväll när det kliade i fingrade. 
Riktigt usel bild tagen i kvällens dunkel :)


Hoppas att ni har en härlig sommar!

Inga kommentarer: