fredag 29 juni 2012

Kök å sånt


Rensade på köksbänken under vitrinskåpen. Hade förfallit under en tid och blivit samlingsplats för gamla tidningar o reklam, mobilladdare och 100 andra saker. Även porslin o sånt som väntade på att få komma tillbaka till sina skåp igen efter användning. Bort med allt! Och börja om från början!

(Funderar på att göra en minirenovering av köket. Vill inte ha vaniljfärgade luckor och prickig tapet längre.
Drömmer om vita skåp, pärlspont eller kakel mellan skåpen, och svartbetsade bänkskivor ...eller kanske kaklade? )


Flugskåpet loppade jag på Maries (Vita Ranunkler) trädgårdsloppis i maj.
Terrinnen och det andra är loppisfyndade saker. Vågen är ett reafynd från Åhléns.


Gubben ville till ett Swapmeet i Östergötland förra helgen. Närmare bestämt i Rök. Hade inte alls mycket kontanter med mig men det är ju det som är så roligt med loppis; lite räcker till mycket! Iallafall den här gången...

Efter Rök stannade vi på flera små vägloppisar på vägen hem.


Dagens två bästa fynd får bli... spånkorgen (20:-) med gamla fruktetiketter på, och klämlampan (20:-).

 
Hmmm... Ser att vår lillstuga skymtar bakom träden. Har aldrig visat bilder från den. Ska nog passa på i helgen och ta lite bilder därinne och visa er. Ska även ta mig i kragen i helgen och svara på en utmaning jag fått. Det var flera veckor sedan, men bloggandet har gått lite trögt för mig ett tag. Varit så himla kvällstrött! Och jag som ska jobba i 4 veckor till innan jag får semester. Hur ska det gå?

Bilden nedanför föreställer gubbens nya tidsfördriv. Att leta efter en ny finbil att köpa. Vi hade ju två veteranbilar i våras men nu är den ena såld och ska ersättas med något annat fint. Kanske är detta en utmanare till den tomma garageplatsen?



2 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra ting du loppat!!
Ha en riktigt härlig helg!
Kram/Lena

Tinas bo sa...

Vilka härliga fynd du gjort!! :))

ha nu en härlig helg
Kram Tina