lördag 15 januari 2011

Nya möbel på plats






När granen i vardagsrummet kastades ut så blev det tomt på den här platsen. Månbordet som stod här tidigare flyttade ju ner till matsalen med sin tvilling. Funderade lite fram och tilllbaka på att ställa ett skåp här först men efter en tur till stallet så blev jag påmind om detta bord. Tycker väldigt mycket om den gröna milda och slitna färgen på underredet.


 Under bordet får trälådan med Vakre- och JdL-tidningarna stå tillsammans med ljuslyktan (Lagerhaus) som min  gubbe "gav" mig i julklapp. Den har rostig metall och böljande glas. Bordet är ihopfällbart genom att man kan vika in sargen på långsidan och sedan viker man in benparen. Är ett sådant där fynd som jag blir extra glad av att finna. Det har jag nämligen hittat på en "gratisloppis"! Det kallar jag det när folk slänger ut saker till grovsopsrundan som vissa kommuner har för sina invånare på landet vår och höst. Det står fullt med saker bredvid deras soptunnor och min gubbe vågar knappt åka iförbi där med mig. Men jag brukar faktiskt knacka på i husen och fråga innan jag tar något. Ingen har någonsin sagt nej! I denna hög fanns även ett benpar till ett gammalt sk bockbord, en gammal skrivbordsstol i trä o järn, och en Stringhylla. GRATIS!!


Madonnan i sin kupa och de slitna speglarna har jag visat förut. Har fått sällskap av en urtavla som jag tagit från en trasig klocka som jag köpte billigt på loppis. Ska fortsätta att fixa i vardagsrummet imorgon. Ska försöka få in lite fler mörka detaljer eftersom det är väldigt vitt i vardagsrummet idag.
                                                                      /Nellie

4 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej!
meeen duuuu sååå fint!
VIlken underbar färg på bordet!!
Å du har gjort så fint på.

mmm...det är inte klokt vad folk slänger...
ibland kan jag bli tokig när jag tänker på hur mycket som säkert slängs som man skulle göra vad som helst för att få.
Tur man inte vet...hihi...
Jag har bett om en gammal jordglob på soptippen en gång..hihi....tjejen som skulle kasta den tittade storögt på mig och sa..
-Men den är ju så gammal!! och den har ingen belysning....
-va bra sa jag...hihi...

kram o ha en fin dag!
Katarina

Ett Vitare Hem sa...

Åh så vackert!
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Stina sa...

Så mycket fina saker.:-) Stina

katarina sa...

Hej!

tack för din gulliga kommentar!

Ja du svackor hemma i inredningen tycker jag man har titt som tätt....Jag kan ofta känna att allt bara är trist å tråkigt...önska att jag hade en massa pengar att köpa en hel massa nya möbler mm för....men så går det ett tag och ibland behövs det bara något litet.
I söndags plockade jag en massa blåbärsris då jag var ute med Sally....vips så sprang jag runt hemma o fixade o donade.....gratis också...;)
Håll ut!! Inspirationen kommer tillbaks snart ska du se!
kram Katarina