torsdag 5 september 2013

Åååå lite till...

 Tandläkarbesöket i måndags gick efter omständigheterna bra.
Patienten överlevde, även om det rann tårar på vägen hem, aj, aj, AJ!
Däremot avled tanden, borta, gone with the wind!
Och Ullaredsbesöket i tisdags gick också bra, överlevde det med!
Men jag grät inte på hemvägen. Plånboken var kanske lite ledsen, men inte jag!

De sista bilderna på prylfynden från loppissommaren 2013.

Lite gammalt vitt porslin (10:-/st) och en fin plåtask (10:-).
Den gamla spegeln med bild på Grace Kelly, gamla pojktidningar och
askfaten med pinuppor är till gubbens "nostalgi-rum".


Metallkorg (40:-), såll och vägglampa (40:-).
 Äntligen fick jag tag på en gammal sladdlampa till bra pris (40:-)!
Den stora gamla plåtburken för bröstkarameller fick jag av min svärson
när han och dottern flyttade till sin gård.
Han vet vad svärmor tycker om!


Även den stora gröna damejaennen fick jag av honom. 
Två gamla tavlor med söta pinup:or kommer passa jättebra i nostalgirummet. 
De köpte jag i en antikaffär i Laxå, Linne och lump
Har inte visat dem för gubben än för dessa blir en "inflyttningspresent" när rummet är klart. 
Denna butik har en massa fin retroinredning, och trevlig ägarinna. 
Väl värt ett besök, och de flyttar snart till ännu större lokaler bara ett kvarter bort. 


Detta slitna sköna skåp (50:-) köptes med en saknad glasruta och en trasig, och lite skadad dörram. 
Tog bort det trasiga glaset och har sedan bara tvättat bort smuts och olja. 
Det har en rejäl spricka i bakstycket men det får var som det är. 
Tänker sätta ett nät  i dörren och använda det som flugskåp.
På skåpet en stämpelhållare och två tekoppar med musselmalet-mönster. 
Har sådana kaffekoppar sedan tidigare och nu kan jag även bjuda tedrickarna fina koppar.


Gammal reklamskylt, glasburk (30:-) fylld med blandad kompott av trådrullar, spetsar, band mm (10:-). 
Den lilla oljebrännaren köptes här! En jättefin och mysig butik strax utanför Tibro. 
Gammal och ny inredning och möjlighet att fika i rar och mysig miljö. 
Ägarinnan Susanne är även hon rar och mysig! 


Tavlorna (10:-/st) med svartvita motiv av gamla statyer och byster har jag några stycken av nu. 
Tänkte sätta ihop dem till en tavelvägg, när jag kommer på vart de passar! 
Två såll (10:-) och en riktigt kitsch-fynd: en plasthjort med krokar (5:-)! 
Min gubbe och son trodde att galenskapen hade brutit ut på riktigt den 
där soliga dagen i Jönköping när den blev min. Jag har förklarat att jag ska testa att
 spraymåla den svart och sedan hänga mina halsband på den. 
Vet inte om de blev så mycket lugnare av det... :)


Notera att jag i början av detta inlägg skrev att detta var de sista bilderna på prylfynden.... 
Har dock inte visat er de senaste MÖBELfynden....
MOAHAAAAA, MOHAAAAA, MOHAaaaa.......

To be continued....

1 kommentar:

Linneagården sa...

Åhh..vilka häriga loppisfynd. Helt i min smak!
Din blogg är trevligt att kika runt i.
Hadé gott //m