måndag 25 april 2011

5 minuter loppis...

Stack iväg på en mini-bakluckeloppis i min lilla by idag. Var där när de öppnade och det var nog tur för det var många loppissugna där. Fem minuter senare var jag på väg därifrån igen. Jag fann ett renhorn, som jag faktiskt letat efter ett bra tag nu, men jag har tyckt att de jag funnit varit en aningens dyra. Har inte sett något under 200:-. Detta gav jag 50:- för och det var helt OK! Sedan ett pläterat fat på fot och en söt oval glaskupa med fat. Tyckte den var så söt med sin lilla tennfärgade blomma som knopp. Tror nog jag ska ha smycken i den, trots att försäljaren sa att hon har haft leverpastej i den! :) Allt som allt gick kalaset på 100:- så jag tycker att det var en bra loppis! Faktiskt lagom tid också eftersom jag fortfarande är lite darrig i knäna efter krassligheterna.


Tog kortet på verandan och där har jag en liten favvomöbel. En fd ganska ful eksoffa med nedfällbara armstöd, någon slags bäddsoffa ska det tydligen vara... Jag fick den gratis för 5 år sedan om jag bara hämtade den illa kvickt. Jag har svårt att neka möbler i nöd ett nytt hem, och beskrivningen per telefon var mer smickrande än verkligheten så jag sa ja...  Den väger bly men 3 grannar på plats hjälpte till att lasta. Tyvärr följde de inte med soffan så hemma fick vi (2 pers) lasta av så gott det gick. J-kla blåval till 2-mans soffa!  Det förra tyget var inte original och mycket solblekt så förförra sommaren lekte jag tapetsör. Jag köpte billigt tjockt linneliknande tyg som jag målade på med tygfärg. Imiterade en ganska välkänd kudde... fastän jag såg fel på sista bokstaven!!! Ja ja vad gör väl de om 100 år. Sedan häftade jag fast tyget på soffan med häftpistol (det gamla tyget sitter kvar under) och dolde häftklamrarna med ett elastiskt (mycket bra uppfinning!) spetsband. Voila! Fulsoffan blev en favvosoffa.

1 kommentar:

mysiga heestrand sa...

Tack för hälsningen, den värmde. Jag kan nog inte vara utan hund så länge som ett år. Jag har kanske en ny på gång.
Så fin blogg du har. Här tror jag inte jag varit inne och kikat tidigare. Ser också att du var en av tjejerna på den trevliga inredningsresan. Det var en sådan mysig resa.
Kram och ha en fin dag
Marita i Heestrand