söndag 24 april 2011

Glad påsk


Har varit lite krasslig så det blev inte så mycket till påskpynt i år. Chokladformarna föreställande en hare och ett lamm kom dock fram ur gömmorna som vanligt. Äggkorgen fick för ovanlighetens skull innehålla just ägg, fast mycket plastiga sådana. Och så en hel terrin med härliga vitsippor. De har klarat sig fint i flera dagar på verandan eftersom det blir lite kyligare där när solen går ner. Sedan hade jag bara några vårblommor och en kanna med påskris inomhus.


Jag har ett överskåp som jag fyndade (20:-) på en auktion. Vem vill väl ha ett brunt skåp utan underdel och med trasig ruta? Jo, jag såklart! Bort med glaset och fram med målarburken, hönsnätet satte jag fast med häftpistolen...enkel match! Har hittills haft det stående på en låg bokhylla på min veranda. Nu behövde jag möblera om lite där så jag ställde det ovanpå sekretären istället.


Skulle ju egentligen visa mina inköp från Danmarksresan men de bilderna hade inte fastnat i kameran... Får ta om dem och visa nästa gång istället.

1 kommentar:

Fågel Blå sa...

Åhhh så mycket fint du har där på skåpet!!!!!
Hoppas du får en fin fortsättning på Påsken!
Kramis Kathrine