lördag 12 maj 2012

Lite loppisgrejer...

Lite loppisgrejer som jag fyndat här o där under den senaste månaden. 

På Röda Korset hittade jag den gamla telefonen. På mitt stammis-ställe hittade jag en hel hög med fururamar (som ska bli svarta), kakformen, blommiga lilla mattan (till lekstugan), och de små svart/vita tavlorna och bilden på "lille" kungen. 

I Motala hittade jag sängbrickan på ben. En smart variant som är rundad för magen när det ska ätas. Och om det sedan ska läsas eller tecknas så vänds bordet och bordsytan kan vinklas upp i olika lägen. På samma ställe hittade jag även den svarta skålen. Tycker mycket om den.


Idag var vi på veteranmarknad. Mest gamla bil- och mopeddelar, och 50- och 60-tals kuriosa. Men det går även att hitta sådant som jag gillar. Turkos spegel med nött spegelglas (35:-), gammal Babuska (20:-), och två annorlunda gamla glasflaskor (5:-/st) blev dagens fynd.  


Närbild på fina skålen!
Kolla vilken söting kungen var när han var liten!

Påminner om min utlottning! 
Läs mer i förra inlägget.
Hoppas att ni får en trevlig helg!

Inga kommentarer: