måndag 31 december 2012

Gott Nytt År

Ni har väl inte missat öppnandet av en ny fin gårdsbutik vid namn Norregård? 
Idag är även sista dagen för att delta i en utlottning på bloggen Lantliv i Norregård.

Idag ryckte jag ut det röda pyntet från matsalen! Började med dukningen för nyårsmiddagen då jag ville använda mina nya tabletter (Hemtex).  Och det röda byttes raskt ut mot svarta detaljer istället.
Blev mörka bilder upptäckte jag efter middagen när jag gjorde inlägget!



Placerade om julstjärnorna som stod i den avlånga IKEA-krukan. Två murgrönor (IKEA) fick plats tillsammans med ett knippe vita tulpaner. Två fina julklappar från en mycket god vän, ljuslyktorna Chilli), fick svarta blockljus. Dukade med vitt porslin och svarta bestick. Glasen från loppis.


På det ena månbordet ställde jag fram en nyinköpt skål från Nice Presenter
Jag, gubben och yngsten tillbringade några timmar på Mariebergs köpcentrum i Örebro dagen före nyårsafton. Passade på att besöka Nina på Nice då. Har tittat efter en sådan skål förut. Hade tur att få tag i skålen då den var restad, men en annan kund hade lämnat tillbaka den! 
Min lilla miniorkide som bor i muggen av samma sort  får hålla den sällskap.  


På det andra månbordet ställde jag fram en gipsstatyett av Heliga Birgitta som jag loppade i Jönköping i somras. Hon fick ett radband om halsen och sallskap av en loppisfyndad keramikskål och en gammal kamera.


Matsalen är inte jättestor men räcker oftast till fastän vi blir ganska många runt bordet ibland.
Stod återigen och funderade lite över det gamla postskåpets framtid...

Önskar er alla ett riktigt gott nytt år!

3 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej!
Kikar in för att önska ett gott nytt år!
himmel så fint ni har det i matsalen...vilket skåp...sååå fint!
Va gulligt att smygpynta hos sonen...härligt att göra sina käraste glada..;)
kram Katarina

Ann-Charlott sa...

Gott nytt år fortsättning!!!
Åh, vad mysiga rummet =)
Må så gott med dig/Lotta

Sallys hus sa...

Hej hej!

Nix nix....ingen grädde i den soppan..;)
Kram o ha en ny härlig vecka!
Katarina