onsdag 30 mars 2011

Danmark del 3

På lördagsmorgonen, efter en mysig hotellfrukost, gick färden till Butik Sophie. På fotot till vänster syns Lena (Ett vitare hem) och Agnetha (Vita små hjärtan). De har antagligen fått syn på något fint, och det fanns det massor av i denna urfina butik. Även här blev det lite trångt när ett femtiotal damer ville in och se allt det vackra. Men jag såg inte till en enda sur min i någon av butikerna fast det ofta var trångt om saligheten, många som ville ta foton, och även handla samma saker ibland!

 


                                 
                                                    Här går en korg med gamla klädnypor laget runt bland köpsugna!   



Så fina saker sida vid sida!



Fler vackra glaskupor med innehåll att inspireras av!



Jag har inte så mycket på väggarna i matsalen här hemma. En smal väggsnutt bredvid fönstret har jag haft svårt att få till något fint på. Den här raden med ramar och annat från golv till tak gav mig lite att fundera på...




Det här med krokar och knoppbrädor sätter fart på mig! Såg så många fint pyntade i de flesta av butikerna. Det är nog också något som jag ska försöka få till även här hemma.

Imorgon blir det del 4 med mer bilder från Danmarksresan. Ha det bra! Nellie

 

1 kommentar:

Norrfrids Eija sa...

Det verkade poppis med krokar och knoppar, fick med mig en och annan knopp jag också! Funderar fortfarande över placeringen av alla inköp! Gick faktiskt in på en loppis hemma häromdagen och såg prylarna med nya ögon! Hittade massor! Vi får vara glada att vi har så glada priser härhemma - det är ju här fynden finns! Det gäller bara att se det, det som du är så bra på!
Har du haft lika svårt att landa som jag efter resan? Jag sitter i andra tankar mestadels bakom skrivbordet...inte bra för nu skulle jag behöva vara lite mer effektiv på jobbet faktiskt. Nåväl, tids nog så...
Ha det fint!
Eija