tisdag 29 mars 2011

Danmarksresa del 1

Denna helg har jag tillbringat i Skåne och i Danmark. Jag medföljde Petras (Romantiska hem) och Ingelas (Inspiration i vitt) inredningsresa med Vänerbuss. Jag hade sett fram emot resan länge och förväntningarna var höga. De infriades med höga betyg till våra reseledare och resesällskapet. 53 underbara tjejer som gjorde resan till ett oförglömligt minne. Varma, generösa, skrattlystna och goa tjejer som förenades i sitt intresse för gamla saker med patina, och som fann vällust och inspiration i de härliga miljöerna. Jag har haft förmånen att få vistats i en härlig stämning samtidigt som jag fått besöka miljöer som jag länge drömt om att få uppleva. En helt oslagbar kombination! 


Första stoppet var i Nina Hartmanns butik och restaurang i Ängelholm, där vi även åt lunch. Hela ressällskapet fick inte plats samtidigt så vi turades om i två grupper och då kunde vi även strosa runt lite i andra butiker i närheten. Här köpte jag faktiskt ingenting! Jag blev nog lite tagen av miljön och glömde bort att det faktiskt var varor som stod på hyllorna. Priserna var ganska höga så det bidrog nog också. Jättefin butik med trevlig personal och god mat. Kön till toaletten stod stundtals stilla då det fotograferades vilt även därinne!


 I butiken fanns många "vill-ha-saker". Fint kombinerade med varandra. Inför resan hade jag ingen bestämd shoppinglista men Ninas underbara gamla kupor gav mig begär efter en riktigt stor och hög kupa med svart bottenplatta. Priserna på den äkta varan avskräckte dock, men i en annan butik bara ett stenkast bort, fann jag en värdig nytillverkad ersättare.



Passar på att hälsa till alla tjejerna, och åter tacka reseledarna Petra och Ingela, och våran busschaufför B-G som ibland körde oss på vägar som knappt räckte till för en personbil, och i trång och hetsig storstadstrafik. Skickar även en speciell hälsning till min rumskompis Eija (Norrfrid), som för övrigt var den resenär som fick resa längst av alla, ända från Sollefteå för att ansluta till bussen. Stort tack för ditt sällskap och alla glada skratt! Stor kram även till de som jag fick förmånen att umgås lite mer med på resan, Lena (Ett vitare hem),
Regina (Vitt hus med svarta knutar), Nina (Nice presenter), Annica (Ditten och Datten) och Agneta (Små vita hjärtan). Samtliga har jättefina bloggar! Och kramar till alla andra också som jag fick möta. Många bloggar har fått ett ansikte! Imorgon fortsätter del 2 av resan med bilder från besöket hos Gùa.
/Nellie

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack du fantastiskt rara för att du ville åka med och förverkliga resan!!!! KKRRAAAMMMM

VACKRA hem och interiör sa...

Ja, visst var det en härlig stämning! Jag kommer att leva på denna resa länge. Det är kul att så många visar så mycket bilder så att man kan återuppleva den gång på gång...
Ha en härlig kväll!
Kram
Pia