söndag 4 december 2011

Vinnaren!

Grattis Anneli som vann min utlottning!
 Maila din adress till mig, vanilj69@hotmail.se så kommer snart ett paket till dig.


Nyloppad adventsljusstake med Staffan och hans fålar.


Denna helg har jag möblerat om ett av gästrummen på övervåningen. Tyckte inte att vi använde detta rum nog till vardags, så nu ska vi även göra plats för 2 datorer där. Blir en lång arbetsbänk som rymmer två personer. Idag har vi en liten arbetsplats med dator i vårt sovrum. Så sedan slipper sonen och hans kompisar invadera dubbelsängen när de vill spela dataspel. Har även flyttat upp TV-skåpet dit som återigen ska få rymma en TV. Det har stått i matsalen och egentligen bara tagit upp plats och blivit fyllt med onödiga grejor. Bra med en extra TV till film och spel. Tror att rummet kommer bli mer utnyttjat nu, och bli en bra "hänga-plats" för sonen med sällskap. Och när det kommer gäster så finns fortfarande bädd-soffan och -fåtöljen kvar att bädda ut. En gammal 3-sits soffa åker ut tillsammans med en liten TV och TV-bänk, medan TV-skåpet, en låg bokhylla och arbetsbänk tillkommer.


Det var inte att tänka på att bära upp det tunga TV-skåpet helt utan jag tillbringade några timmar med att skruva isär, bära upp delarna, och skruva ihop igen. Min gubbe och jag förvarar även våra 100-tals tidningar här (bilar och inredning är grejen här hemma!). De står gömda i billiga vita papperstidskriftssamlare i vita Billy-bokhyllor. Sedan vill gubben min få fram sin stereoanläggning och sin skivsamling som legat nedpackad i några år pga platsbrist. Detta rum kommer nu förhoppningsvis bli ett allrum som gör skäl för namnet; datarum, musikrum, TV-rum, bibliotek och gästrum.


2 kommentarer:

Här är gudagott att vara ! sa...

Hurra,jag vann !! - Väldigt kul blir det att vänta på ditt paket !
- Hurra, måste du också ha sagt när du hitade den fina ljusstaken på loppis !
Ser att ni har projekt på gång ni också...visst är det kul med alla dessa projekt...åtminstånde när det är färdigt och det blev som man hade tänkt det !
Varma kramar !
Anneli
Min mailadress är : annelivallssonlidman@hotmail.com

Maria - Wikers Liv sa...

Härligt med ett "nytt" rum!
Kram / Maria