fredag 19 november 2010

Fortsättning pyssel/gästrum...

Här syns gästsängen. Jag har nyligen övertagit en säng efter sonen och placerat den här. Det är en IKEA-modell med tre stora lådor under, och här inne behöver jag all förvaring som går att få till. Jag förvarar mina tyger i lådorna. Köper mycket tygstuvar på loppis, eller tex gardiner som jag kan använda till kuddar eller lapptäcken. Är inte så glad i sängens utseende men den fungerar tills jag hittar någon annan. Svårt att hitta en fin säng som får plats under snedtaket. Överkastet och alla kuddarna, utom en, är från Hemtex. Den gamla längst bak, i klassiskt rödrandigt bolstervartyg, är köpt i en antikaffär. Som sängkappa ett virkat sängöverkast.



Som sängbord står ett litet vitmålat bord (loppis). Pigtittaren var tvåfärgad (och därför billig!) när jag hittade den på en bakluckeloppis. Små fasettslipade glasburkar och fat med pärlhalsband och tvålar i. Madonnan är nyinköpt från antikaffär med REA för endast 50:-. Jag köpte en till fin madonna samtidigt, från samma affär och till samma pris. Butiksägaren tittade lite undrande på mig men jag bara LOG helnöjd från öra till öra!!  Aj, aj, det syns att pigtittarens baksida inte är målad, när den speglar sig i den stora spegeln (loppis).


Imorgon är det fredag och veckans sista arbetsdag. Ett pågående projekt är vårt gamla vardagsrum som håller på att omvandlas till matsal. Så helgen kommer nog bla användas till att röja ut de sista möblerna därifrån. Bla flera bokhyllor innehållande ännu flera tidskriftssamlare fulla med inredningstidningar. Har ett matsalsmöblemang (stort ovalt bord, antik soffa med krön, åtta stolar + 2 karmstolar som ska vitmålas) som ska ta plats där innan jul hade jag tänkt. Men först ska väggarna målas också. Phu...!  Hoppas att detta projekt hinns med, för det skulle vara så kul att inreda där med mycket vitt, linnetyg, zink och lite rött, och duka upp på julafton!  MVH Nellie

Inga kommentarer: