torsdag 18 november 2010

Pyssel/gästrum


Jag har turen att ha ett eget rum för pyssel. Det fungerar även som gästrum vid behov och det är inte så stort, men det är MITT. Här kan jag breda ut mina projekt utan att någon stör sig på grejorna. Idag var det ovanligt städat så jag passade på att ta lite bilder... :) från en hörna. Jag har flera gamla symaskiner. Denna har en fin skiva med intarsia och gavlarna är lite annorlunda. Skor, hylla och lampfot från loppis. Skärmen kastade någon på en auktion men jag tog hand om den. Lite för ryschpyschig för mig egentligen, men är lite charmig och passar bra i gästrummet. Bebisen fanns i en fyndlåda från en auktion. Inte alla i familjen gillar den. Sista gästen vände på den innan han gick till sängs =)! Vi får väl se om han vågar hälsa på igen...


Inte så ovanlig syn på vita lantliga bloggar. och jag är inget undantag... Gillar mina väskor och de är superbra förvaring i ett pysselrum! I den största har jag jeansen jag samlar på för att sy ett lapptäcke av. I den mellersta har jag tusen påskägg som jag köpt billigt på olika loppisar, för framtida påskpyssel. Den översta är faktiskt tom för närvarande. Hattasken innehåller gamla kakformar som jag samlat på mig, och några av dessa ska snart bli julgransdekorationer.


Mitt skåp som jag ärvt efter min mormor. Kär ägodel som jag inte haft så länge. Insidan är målad i en hemsk lila färg, men jag har haft lite svårt att sätta penseln i det än så länge. Bredvid står en stor plåtburk med tapetstuvar som jag fått av min svärsons mamma. Jättefin engelsk tapet som jag ev har ett lämpligt projekt för... Ovanpå skåpet ganska nyinköpta gamla karamellburkar (auktion).



Mina karamellburkar igen! Också jättebra förvaring i ett pysselrum. Jag har garn i den ena och lite av alla mina spetsar i den andra.

MVH Nellie

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,

jag såg dina två karamellburkar :)

jag köper dom jättegärna av dig, om du är intresserad så hör av dig till johan_a99@hotmail.com

Lovisa