tisdag 16 november 2010

Mitt allra första blogginlägg


För några år sedan byggde vi ut vårt hus med ett stort garage för två bilar.  För att i framtiden eventuellt kunna använda garagets vind till något, så gjorde vi tillräckligt högt i tak för att kunna inreda den. Vi hade tankar på att använda utrymmet för förvaring av byggmateriel, eller tex som tonårslya eller gästboende med egen ingång.

Två år senare kom vi på att vi kunde göra en öppning i den gamla ytterväggen, bygga om trappan till övervåningen, och utöka husets boendeyta med garagets vind. Vi började med att isolera och sedan tog vi ner väggen. När vi sedan såg ytan IRL så bestämde vi att detta skulle bli vårt nya vardagsrum. Vi har använt Moelvens färdigmålade råspont till tak och väggar. Även golvet är från Moelven och det har jag strukit en gång med vitfärgad sidenmatt golvlack + två klara strykningar.

Sofforna är Ektorp från IKEA, och borden har jag köpt mycket billigt på olika loppisar och målat vita. Även lampfötterna i fönstret är från loppis. Jag gillar att göra om billiga loppisfynd till inredning i min smak. Utanför bild, på andra sidan fönstret, sitter platt-TV:n fastskruvad på väggen. Mitt TV-skåp (vitmålat Markör från IKEA) fick tyvärr inte plats under snedtaket. Men, men... jag har ännu inte gett upp hoppet om att kunna dölja TV:n. Som så många andra "lantisar" så är jag inte så förtjust i synliga teknikgrejor.

Jaha, det gick ju det här också!!! Utan hjälp av de datakunniga tonåringarna :). Jag har i ungefär ett år samlat mod för att starta en egen blogg. Har följt så många fina bloggar under de två år som jag vetat att de fanns därinne i den svarta lådan. Från bloggarna har jag hämtat inspiration och avkoppling i mängd och jag har mina favoriter... Ibland har jag lämnat avtryck men oftast har jag bara tyst "stått och tittat på". Jag är lite blyg och inte speciellt duktig på det här med datorer, digitalkameror, minneskort mm. Men någonstans måste man ju börja...

MVH Nellie

Inga kommentarer: